Designtorget

Hur gör jag en retur?

Uppdaterad

30 dagars öppet köp
Du har alltid 30 dagars öppet köp när du handlar på designtorget.se, med undantag för specialanpassade produkter. Varan ska vara oanvänd, i originalförpackning och nyskick.

Innan returen:
Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning med tillhörande ytterkartong/emballage. Detta innebär att öppet köp inte längre gäller efter att en produkt som levereras omonterad har blivit monterad av dig som kund. Detta eftersom den då inte är i samma skick som vid leverans. Tejpa ytterkartongen ordentligt och säkerställ att produktkartongen är hel. Returetiketten måste fästas på ytterkartongen. 

Det finns två sätt du kan returnera på:

1. Returnera i butik

Om du bor i närheten utav någon av våra fysiska butiker går det bra att returnera varan där. Obs! Du kan tyvärr inte returnera i de Åhléns-varuhus som har Designtorget butik. Har du beställt varor online via Åhlens.se kan dessa endast returneras till Designtorgets e-handelslager, se returinformation här.


Du kan ej returnera beställningsvaror eller rea-varor i butik, utan dessa behöver returneras till vårt e-handelslager (kampanjvaror går däremot bra att returnera).

Din orderbekräftelse som du fått per mail är ditt kvitto. Återbetalning sker i enlighet med ursprungligt betalsätt. Du får alltså inte pengarna tillbaka direkt i butiken, utan endast en kvittens på att vi tagit emot din retur.

2. Returnera till vårt e-handelslager
För att returnera till vårt e-handelslager följer du nedan information om hur du går tillväga beroende på valt leveranssätt. Fyll i ditt ordernummer och orsak till retur på den medföljande returblanketten. 

Så gör du en retur
Fyll i returblanketten som medföljde leveransen och följ anvisningarna. Du står för returfrakten, som dras av från återbetalningen. Kreditering sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad. Om du valt fakturering via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern. Vid fabrikationsfel eller fel vara står vi för returfrakten – kontakta kundservice på kundservice@designtorget.se

Följ nedan steg för att enkelt skapa en retur
Du som kund hos Designtorget kan göra en retur med postnord oavsett vilket fraktsätt du beställt paketet med. Paketet kan dock inte överskrida 20kg eller 120cm för att returneras till postnord ombud.

  • Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning med tillhörande ytterkartong/emballage.
  • Fyll i retursedeln du fick med dina varor
  • Fyll i din information i nedan formulär
  • Klicka på "skapa retur" och en QR-kod kommer skickas via länk till din angivna mail eller telefonnummer
  • Visa upp QR-koden hos ditt närmasta postnordombud. 
  • Postombudet skriver därefter ut din returetikett och fäster det på paketet, och ger dig en kvittens som bekräftar att du skickat returen.
    Har du några frågor kan du kontakta vår kundtjänst på kundservice@designtorget.se eller på tfn 08-518 074 27.

Klicka här för att skapa en retur

warning Warning.